CO
352.44
mg/m3
O3
101.69
ug/m3
PM10
15.54
ug/m3
PM2.5
11.62
ug/m3
Pogoda w Jeleniej Górze
zachmurzenie duże
- WYKOŃCZENIA WNĘTRZ
Sprzedam:
- Pielmieni wieprzowo wolowe 100 szt +3... (2024.04.23)
Sprzedam:
- BEZPIECZNI W SIECI gra wielkoformatow... (2024.04.23)
Sprzedam:
- Animacje dla dzieci (2024.04.22)
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione,gotowe do jedzenia (2024.04.22)
Sprzedam:
- belki rustykalne Na Wymiar maskownice... (2024.04.22)
Sprzedam:
- Pierogi ręcznie lepione,gotowe do jedzenia (2024.04.21)
Różne:
- OC/AC Najtańsze ubezpieczenie (2024.04.20)
Sprzedam:
- Domowe pierogi ręcznie lepione (2024.04.19)
Różne:
- Okazja, Zamów zestaw 5 sztuk próbek imitacj... (2024.04.19)
Kupię:
- Kupię ANTYKI / STAROCIE / DZIEŁA SZTUKI... (2024.04.19)
- Bmx:
› Zestaw par 21. kolejki A klasy
2024.04.24 12:23
- Gryf:
› Rozmowa z Andrzejem Badermannem, prezesem Gryfa Gryf...
2024.04.24 11:28
- Kibic:
› Zestaw par 22. kolejki ligi okręgowej
2024.04.24 10:47
- lzs:
› Zestaw par 22. kolejki ligi okręgowej
2024.04.24 09:48
- A klasa:
› Zestaw par 21. kolejki A klasy
2024.04.24 07:29
dolar amerykański | 1 USD | 4.0417 | |
euro | 1 EUR | 4.3177 | |
frank szwajcarski | 1 CHF | 4.4202 | |
funt szterling | 1 GBP | 5.022 | |
korona czeska | 1 CZK | 0.171 |
Ilość: |
Przelicznik: 0 PLN |
Uwaga, do zajezdni wjeżdżamy i... podwozie podnosimy
W Jeleniej Górze powstają trzy centra przesiadkowe za 3,8 mln zł. Jedno już wymaga poprawek - wyjazd z pętli jest za wąski, a do tego tworzy z jezdnią garb, o który pojazdy zawadzają podwoziami. Kierowcy mają wyjeżdżać z maksymalnie podniesionym nadwoziem.Za 3,8 miliona złotych powstają w Jeleniej Górze trzy centra przesiadkowe komunikacji miejskiej. To pętle autobusowe z parkingami dla samochodów. Jedno powstaje przy pierwszego Maja i z tym problemów nie ma. Dwa pozostałe powstały przy ulicy Łomnickiej i Podgórzyńskiej. Przy Łomnickiej centrum przesiadkowe stoi, ale nie wiadomo czy będą tam dojeżdżać autobusy, bo gmina Mysłakowice rezygnuje z dopłacania do kursów komunikacji miejskiej. Przy Podgórzyńskiej, w rejonie osiedla XX-lecia jest jeszcze gorzej. Kierowcy mają problem, by wybudowaną dla nich pętlę pokonać.- Z jednej strony zawadzają o garb, który powstał po połączeniu wyjazdu z pętli z nachyloną jezdnią, z drugiej ocierają się o drzewa- mówi Marek Woźniak, prezes jeleniogórskiego Miejskiego Zakładu Komunikacji. Dodaje też, że na pętli wybudowanej przecież dla autobusów, kierowcy tych autobusów muszą przejeżdżać przez świeżo założony trawnik i podnosić pojazdy na pneumatycznych poduszkach. Jest bowiem zbyt mało miejsca by w długich i niskopodłogowych pojazdach zmieścić się na wąskim wyjeździe. Kierowcy boją się o pasażerów, bo na wyjeździe z pętli usytuowanym na zakręcie drogi prowadzącej z Jeleniej Góry do Podgórzyna i Kowar trzeba poświęcić dobrą chwilę na to by manewrować i bezpiecznie znaleźć się na jezdni.
Czesław Wandzel, Dyrektor Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze przyznaje, że pętla dla autobusów przy Podgórzyńskiej w Jeleniej Górze nie spełnia wymagań. - Została wykonana zgodnie z minimami jakie stawiają przepisy dla tego tury rozwiązań, ale widać te minima są zbyt małe, by wyjazd był bezpieczny dla pojazdów niskopodłogowych - wyjaśnia.
Dyrektor zapowiada wycięcie dwóch niebezpiecznych drzew i przebudowę samego wyjazdu z pętli. Ma to się stać w najbliższym czasie. Opozycyjny radny Rafał Szymański zwrócił się w tej sprawie o wyjaśnienia do prezydenta Jeleniej Góry. Radni zapowiadają, że już więcej nie będą dawać dodatkowych pieniędzy na naprawianie fuszerek. - Jeśli nie zaczniemy zdecydowanie działać, to niedługo dowiemy się, że został wybudowany most bez jednego przęsła, czy droga, której dalszy ciąg trzeba dopiero zbudować - tak nie można.
Zastępca prezydenta Jeleniej Góry Jerzy Łużniak ma już tego dość. Wskazuje jako winnego Miejski Zakład Dróg i Mostów. Jak mówi prawie przy każdej inwestycji są niedoróbki. Remont ulicy Widok stanął, bo okazało się, że pod nawierzchnią jest zerwana kanalizacja. W Cieplicach ciężarówki na budowę były kierowane na most, który nie powinien przenosić tak ciężkiego ruchu i trzeba go będzie nie tyle wyremontować ile właściwie zbudować od nowa. I do tej listy doliczyć trzeba jeszcze centra przesiadkowe. Łużniak nie ukrywa, że za brak wyobraźni tym razem mogą w Jeleniej Górze niektórzy szefowie stracić stanowiska.
Co można z tym zrobić, by podobne wpadki już się nie powtarzały? Tego na razie nie usłyszeliśmy, choć Łużniak podkreśla, że ma już pomysł. Jeszcze go jednak nie ujawnia.
PRW.PL
Podziel się z innymi:
2015-03-03 14:45
› Wyniki i tabele po 19. ...
2024-04-06
komentarze: 124
› Zestaw par 18. kolejki ...
2024-04-02
komentarze: 22
› Zestaw par 19. kolejki ...
2024-04-08
komentarze: 24
› Zestaw par 19. kolejki ...
2024-04-02
komentarze: 17
› Wyniki i tabele po 19. ...
2024-04-12
komentarze: 192